Begeleiding aan huis
Voor wie zijn we er
We bieden ondersteuning aan personen met:
- Een verstandelijke beperking
- Motorische en lichamelijke problemen
- Zicht – en of gehoorproblemen
- Een niet-aangeboren hersenletsel (NAH)
- Een autismespectrumstoornis (ASS)
Je hoeft geen diagnose te hebben.
Waarmee kunnen we je helpen
Je vragen kunnen gaan over:
- papieren
- omgaan met geld
- je woning
- huishouden
- werk
- dagbesteding
- vrije tijd
- gezondheid
- relaties
- opvoeding van kinderen
- handicapspecifieke vragen
Hoe werkt het
Aanmelding
Je stelt je vraag op de manier die voor jou het makkelijkste is: via de website, email of telefoon.
Gratis intake gesprek
Een intaker legt samen met jou een datum vast om een gesprek te hebben. Dit gesprek kan plaatsvinden op ons kantoor of bij je thuis. Tijdens dit gesprek luistert een medewerker aandachtig naar je verhaal en vragen. Samen met jou wordt bekeken welke stappen we zetten om je te helpen. Dringende hulpvragen worden tijdens een intakegesprek al zo goed als mogelijk beantwoordt. Afhankelijk van je situatie kan je beroep doen op volgende mogelijkheden.
Rechtstreeks Toegankelijke Hulp (RTH)
- Je hebt geen persoonsvolgend budget.
- Iedereen heeft recht op een aantal ondersteuningsmomenten per jaar. Dit is gratis.
- Je moet rekening houden met een wachttijd.
Kort traject
- We helpen je met dringende afgebakende vragen als je op de wachtlijst voor RTH staat.
Persoonsvolgend budget
- Je hebt een budget van het VAPH.
- Met dit budget kan je ondersteuning bij ons krijgen.
Eigen middelen
- Ook hiermee kan je beroep doen op onze ondersteuning.
- We zorgen ervoor dat je op voorhand goed weet voor welke ondersteuning je wat betaalt.
"Mijn begeleidster gaat soms mee naar de dokter. Zij kan goed uitleggen wat er juist scheelt."
Het intaketeam
Hieronder vind je de contactgegevens van onze medewerkers die een intakegesprek doen met personen die zich aanmelden voor ondersteuning.