Begeleiding aan huis

Je bent meerderjarig en woont alleen, met een partner of met je gezin. Of je staat op het punt de stap te zetten om zelfstandig te gaan wonen of samen te wonen? Daar komt heel wat bij kijken. Hoito ondersteunt je aan huis met al je vragen hierover.
Cliënt krijgt begeleiding aan huis

Voor wie zijn we er

We bieden ondersteuning aan personen met:

  • Een verstandelijke beperking
  • Motorische en lichamelijke problemen
  • Zicht – en of gehoorproblemen
  • Een niet-aangeboren hersenletsel (NAH)
  • Een autismespectrumstoornis (ASS)

Je hoeft geen diagnose te hebben.

voor wie zijn we er: symbolen voor verschillende beperkingen

Waarmee kunnen we je helpen

Je vragen kunnen gaan over:

  • papieren
  • omgaan met geld
  • je woning
  • huishouden
  • werk
  • dagbesteding
  • vrije tijd
  • gezondheid
  • relaties
  • opvoeding van kinderen
  • handicapspecifieke vragen
Cliënt met begeleider die ondersteunt

Hoe werkt het

Aanmelding

Je stelt je vraag op de manier die voor jou het makkelijkste is: via de website, email of telefoon.

Gratis intake gesprek

Een intaker legt samen met jou een datum vast om een gesprek te hebben. Dit gesprek kan plaatsvinden op ons kantoor of bij je thuis. Tijdens dit gesprek luistert een medewerker aandachtig naar je verhaal en vragen. Samen met jou wordt bekeken welke stappen we zetten om je te helpen. Dringende hulpvragen worden tijdens een intakegesprek al zo goed als mogelijk beantwoordt. Afhankelijk van je situatie kan je beroep doen op volgende mogelijkheden.

Rechtstreeks Toegankelijke Hulp (RTH)

  • Je hebt geen persoonsvolgend budget.
  • Iedereen heeft recht op een aantal ondersteuningsmomenten per jaar. Dit is gratis.
  • Je moet rekening houden met een wachttijd.

Kort traject

  • We helpen je met dringende afgebakende vragen als je op de wachtlijst voor RTH staat.

Persoonsvolgend budget

  • Je hebt een budget van het VAPH.
  • Met dit budget kan je ondersteuning bij ons krijgen.

Eigen middelen

  • Ook hiermee kan je beroep doen op onze ondersteuning.
  • We zorgen ervoor dat je op voorhand goed weet voor welke ondersteuning je wat betaalt.

 

"Mijn begeleidster gaat soms mee naar de dokter. Zij kan goed uitleggen wat er juist scheelt."

Cliënt van Hoito

Het intaketeam

Hieronder vind je de contactgegevens van onze medewerkers die een intakegesprek doen met personen die zich aanmelden voor ondersteuning.

Portretfoto van Sabine Cools
Sabine Cools
Teamcoördinator en intaker
Portretfoto van Ann Berwaerts
Ann Berwaerts
Directeur en intaker